Φιλοσοφία Διοίκησης - Σχολή Καραβάνα
41
page-template-default,page,page-id-41,page-child,parent-pageid-39,gllr_strata,strata-core-1.1,strata-theme-ver-3.2,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

Φιλοσοφία Διοίκησης

9666Η Σχολή  Καραβάνα ιδρύθηκε με σκοπό να εκπληρώσει το όραμα του ιδρυτή της για παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης στους μαθητές της και διακρίθηκε για την ξεχωριστή της φιλοσοφία στην εκπαίδευση.

Το σχολείο  μας είναι ένας ζωντανός, δυναμικός οργανισμός που εξελίσσεται και προχωρά ανοδικά, βελτιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες που προσφέρει, χτίζοντας γερές βάσεις και προετοιμάζοντας τα παιδιά για την κοινωνία που εκείνα θα ζήσουν, την κοινωνία του αύριο.

Βασικές αρχές της φιλοσοφίας της  είναι αυτές που αναγράφονται στο λογότυπο: «Ελληνική Παιδεία – Ευρωπαϊκή Εκπαίδευση».

 «Ελληνική Παιδεία» γιατί οι αρχές της ελληνικής παιδείας αποτελούν το θεμέλιο λίθο της εκπαίδευσης όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον σύγχρονο κόσμο. Ελλάδα και παιδεία είναι έννοιες ταυτόσημες στην παγκόσμια συνείδηση σε όλες τις εποχές, έννοιες επίσης ταυτόσημες με τον πολιτισμό, όπου γνώση και στοχασμός, δεξιότητα και δημιουργία, σωματική και πνευματική καλλιέργεια, εργασία και αναψυχή  συμβαδίζουν αρμονικά. «Ελληνική Παιδεία» γιατί ανήκει στο παρελθόν όλων μας, αλλά και γιατί είναι το καλύτερο εχέγγυο για το μέλλον! Και «Ευρωπαϊκή εκπαίδευση» γιατί τα παιδιά μας είναι ευρωπαίοι πολίτες μιας παγκόσμιας πλέον κοινωνίας. Πρέπει να έχουν γνώσεις και δεξιότητες, ισχυρό χαρακτήρα και ολοκληρωμένη προσωπικότητα, για να εξελιχθούν και να προοδεύσουν.

Βασικές αρχές

Πιστεύουμε ότι:

1) Το σχολείο οφείλει να μορφώνει ουσιαστικά τους μαθητές εφαρμόζοντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών που να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις των καιρών.

2) Μόνο η αγάπη για το σχολείο και η θετική στάση απέναντι στη μάθηση οδηγούν σε επιτυχημένη σχολική πορεία.

3) Το καλό σχολείο πρέπει να ασχολείται συστηματικά με την διαπαιδαγώγηση των μαθητών και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.

4)  Η πορεία ενός επιτυχημένου και ευτυχισμένου ανθρώπου ξεκινά από πολύ νωρίς στη ζωή του και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Στη Σχολή Καραβάνα θέλουμε άριστους μαθητές αλλά και επιτυχημένους και ευτυχισμένους ενήλικες. Το πρόγραμμα του σχολείου είναι δομημένο κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι απόφοιτοί του να είναι προετοιμασμένοι για τον ανταγωνισμό που θα συναντήσουν σε όλα τα επίπεδα – επαγγελματικά και κοινωνικά. Ασχολούμαστε με τον κάθε μαθητή χωριστά, φροντίζοντας για τις ανάγκες του και ενισχύοντας τις ιδιαίτερες ικανότητες και τα ταλέντα του. Αυτά άλλωστε μας κάνουν να ξεχωρίζουμε από τα άλλα ιδιωτικά σχολεία.

 

Επιλογή – Αξιολόγηση προσωπικού

Η διοίκηση της Σχολής Καραβάνα αναγνωρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί της είναι οι πραγματικοί φορείς των υπηρεσιών της, και ενθαρρύνει τις διάφορες πρωτοβουλίες τους, στα πλαίσια μιας γενικότερης φιλοσοφίας και κουλτούρας. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που στελεχώνει τη σχολή, επιλέγεται ακριβώς με βάση την πίστη στις αξίες των ιδρυτών της. Έτσι, και μέσα στα πλαίσια αυτά, κάθε εκπαιδευτική πρωτοβουλία ενθαρρύνεται, συζητιέται και – εφ’ όσον συμφωνηθεί – ενισχύεται ηθικά και υλικά.

Το έμψυχο δυναμικό του σχολείου, δηλαδή οι άνθρωποι που θα διδάξουν το παιδί σας (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, δασκάλες, καθηγητές και καθηγήτριες), θα το διαπαιδαγωγήσουν και θα το σημαδέψουν για όλη του τη ζωή.

Με την έναρξη της σχολικής ζωής, κάθε μαθητής περνάει όλο και περισσότερες ώρες στο σχολείο, μακριά από την φροντίδα και προστασία της οικογένειας.
Με τους σύγχρονους απαιτητικούς ρυθμούς ζωής, πολλά παιδιά περνούν περισσότερες ώρες της ημέρας με την δασκάλα τους παρά με τη μητέρα τους!
Γι’ αυτό και στη Σχολή Καραβάνα εφαρμόζεται μια δομημένη μεθοδολογία ώστε να εξασφαλίζεται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Δεν είναι επίσης τυχαίο το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προσωπικού κατέχει μεταπτυχιακούς τίτλους εξειδίκευσης. Κάθε υποψήφιος εκπαιδευτικός που θέλει να εργαστεί στη Σχολή Καραβάνα και διαθέτει ένα άριστο βιογραφικό, θα περάσει από μια σειρά συνεντεύξεων.

Μεγάλη βαρύτητα δίδεται και στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προσωπικού στη Σχολή Καραβάνα είναι μόνιμοι συνεργάτες. Κοινά χαρακτηριστικά τους είναι η μεγάλη εμπειρία, η υψηλή ειδίκευση, η όρεξη για δουλειά, και η αγάπη τους για τα παιδιά.

Ωστόσο, η αξιολόγησή τους είναι συνεχής και μόνιμη και γίνεται σε τακτά αλλά και έκτακτα διαστήματα. Με σκοπό την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης, η αξιολόγηση γίνεται με πολλούς τρόπους και σε διάφορα επίπεδα.

Πέρα από την αξιολόγηση που αφορά στην τήρηση των «τυπικών» υποχρεώσεων της δουλειάς (ωράριο, απουσίες, κλπ) αξιολογείται και η απόδοση μέσα στην τάξη.Αξιολογητές είναι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, είναι οι ίδιοι οι καθηγητές που αξιολογούν συναδέλφους εν ώρα μαθήματος, η διοίκηση του σχολείου, αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές που καλούνται –ειδικά στις μεγαλύτερες τάξεις- να βαθμολογήσουν τους καθηγητές τους. Η αξιολόγηση επεκτείνεται και έξω από την τάξη όπου αξιολογούνται θέματα συμπεριφοράς με τους συναδέλφους, και οι ικανότητες για συλλογική δουλειά και πνεύματος καλής συνεργασίας.

Όσο σημαντική είναι η αξιολόγηση, άλλο τόσο σημαντική είναι και η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επιμορφώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα τους εκπαιδευτικούς μας οργανώνοντας ημερίδες, σεμινάρια και συμμετέχοντας σε συνέδρια. Επιπλέον, είναι σχεδόν καθημερινή και μόνιμη η συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων σε θέματα παιδαγωγικής, ο προβληματισμός και η αναζήτηση λύσεων σε εκπαιδευτικά προβλήματα, μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου και της διοίκησης. Εξάλλου είναι λίγα τα σχολεία στην Ελλάδα που μπορούν να αντλήσουν από την συσσωρευμένη εμπειρία πενήντα και πλέον χρόνων ενασχόλησης με την παιδεία από τον ιδρυτή τους, κάτι που συμβαίνει σε καθημερινή βάση στη Σχολή Καραβάνα. Σε θέματα επιμόρφωσης ιδιαίτερη είναι η συμβολή εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας μας αλλά και του εξωτερικού με τα οποία συνεργαζόμαστε όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών, το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου κα.

Η Σχολή Καραβάνα είναι πιστοποιημένο εξεταστικό και εκπαιδευτικό κέντρο της Microsoft για τις εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων στους Η/Υ IC3 και MOS. Λόγο της μακροχρόνιας πορείας της έχει χαρακτηριστεί Σχολείο Πιλότος αναφορικά με την εκπαίδευση στη Πληροφορική.

Στα 40 χρόνια της λειτουργίας της η Σχολή Καραβάνα έχει δικαιωθεί στις βασικές της επιλογές και έχει δημιουργήσει μια ξεχωριστή παράδοση στην εκπαίδευση. Αποτελεί παράδειγμα ενός δυναμικού και εξελισσόμενου σχολείου, ανοιχτού στην εξέλιξη της κοινωνίας και ανταποκρινόμενο στις νέες ανάγκες των καιρών.

Η Σχολή Καραβάνα άλλωστε έχει εκπαιδεύσει και συνεχίζει να εκπαιδεύει γενιές μαθητών που σήμερα είναι καταξιωμένοι επιστήμονες. επιτυχημένοι επιχειρηματίες, καλλιτέχνες για τους οποίους είμαστε περήφανοι. Πολλοί από τους μαθητές μας τώρα πια είναι παιδιά μαθητών μας.