Οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο διάδρασης με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα σε ένα περιβάλλον εκπαίδευσης με πολλά άτομα. Δίνεται η δυνατότητα προβολής ιστοσελίδων και βίντεο από το Διαδίκτυο, ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν εύκολα για Προβολές και Προγράμματα καθώς είναι ιδανικοί για επίδειξη. Οι διαδραστικοί πίνακες παρουσιάζουν κάθε εκπαιδευτική πηγή με ένα ιδιαίτερα ελκυστικό τρόπο και κάνουν την εκπαίδευση πιο διασκεδαστική, τόσο για τους εκπαιδευόμενους όσο και για τους εκπαιδευτές, με χρήση περισσότερων και μεγαλύτερης ποικιλίας μέσων εκπαίδευσης. Ο δάσκαλος και η τάξη δεσμεύεται στη μαθησιακή διαδικασία. Ο δάσκαλος έχει άμεση πρόσβαση σε ένα μεγάλο πλήθος ψηφιακών πηγών και με αυτό τον τρόπο η μάθηση προάγεται με τον ενθουσιασμό, σε σχέση με το συνηθισμένο μαυροπίνακα. Ενεργοποιείται παράλληλα μια σύνδεση ανάμεσα στην τεχνολογία και στο γνωστικό αντικείμενο. Έρευνες έδειξαν ότι οι διαδραστικοί πίνακες έχουν θετικό αντίκτυπο στην συμμετοχή των μαθητών, την προσοχή τους στο μάθημα και την αύξηση των δυνατοτήτων τους να συμμετάσχουν σε διαφορετικά εκπαιδευτικά μοντέλα ενώ ενισχύουν την κατανόηση και την επανάληψη.
Για το project «Οι πειρατές των Κυκλάδων» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Δημοτικού εργάστηκαν από την αρχή της χρονιάς βασιζόμενοι στο ομώνυμο βιβλίο της Χρυσούλας Μπουκουβάλα, όπου ένας γλάρος που αγαπά την περιπέτεια, ο Νικόλας Θαλασσάκης, ταξιδεύει σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων λύνοντας περίεργους γρίφους και αινίγματα.
Κύριος στόχος ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να καλλιεργήσουν την φιλαναγνωσία και τη φαντασία τους, να βελτιώσουν την προφορική και γραπτή τους έκφραση. Γνωρίζοντας την εξαιρετική σχέση που έχουν τα παιδιά με την τεχνολογία, τραβήξαμε το ενδιαφέρον τους και το μάθημα της Λογοτεχνίας με τη χρήση της τεχνολογίας έγινε το αγαπημένο μάθημα όλων των παιδιών!
Με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα, οι μαθητές ταξίδεψαν σε κάθε ένα νησί ξεχωριστά. Είδαν την ακριβή θέση του νησιού στο Αιγαίο από ψηλά με δορυφόρο, με τη χρήστη του Google Earth, σχεδίασαν χάρτη του κάθε νησιού, ταξιδιωτικό οδηγό και παρακολούθησαν, αλλά και έφτιαξαν οι ίδιοι, τα δικά τους βίντεο με εικόνες και τραγούδια της επιλογής τους.
Επιπλέον, μελέτησαν τον Κυκλαδικό πολιτισμό από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα με τρόπο βιωματικό, με θεατρικό παιχνίδι, φτιάχνοντας πήλινα ειδώλια, παίζοντας διαδραστικά παιχνίδια, διαβάζοντας ποίηση του Ελύτη, χορεύοντας παραδοσιακούς νησιώτικους χορούς και ακούγοντας μελοποιημένη ποίηση.
Με τη βοήθεια του διαδικτύου και του διαδραστικού πίνακα, οι μαθητές «επισκέφθηκαν» τα μουσεία κάθε νησιού, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, τον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου της Θήρας και πολλά άλλα μέρη, απλά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Στο τέλος του project οι μαθητές παρουσίασαν το νησί που είχαν αναλάβει στους γονείς με εντυπωσιακά βίντεο, θεατρική παράσταση, τραγούδια, χορούς και κυκλαδίτικα εδέσματα!