Σχολή Καραβάνα | eLife 2016
2893
page,page-id-2893,page-child,parent-pageid-90,page-template-default,gllr_strata,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-theme-ver-2.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

eLife 2016

Η Σχολή Καραβάνα ένα από τα δύο σχολεία από όλη την Ελλάδα που προσκλήθηκε να συμμετέχει στο Συνέδριο eLife 2016!

Η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο διοργάνωσε το 5ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο eLife 2016, το οποίο και αποτέλεσε το κεντρικό event μιας σειράς εκδηλώσεων που εντάχθηκαν σε ένα θεματικό τετραήμερο στην ευρύτερη περιοχή της λίμνης Πλαστήρα από 23 και μέχρι την Κυριακή 26 Ιουνίου.

Το κεντρικό θέμα καθ’ όλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων ήταν η ομαλή ένταξη των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητά μας, ενώ στο Συνέδριο eLife2016 συμμετείχαν διακεκριμένοι επιστήμονες και ερευνητές από όλο τον κόσμο με στόχο την προσέγγιση του εθισμού στο Διαδίκτυο, του ηλεκτρονικού εγκλήματος, των κοινωνικών προεκτάσεων της τεχνολογίας και των εφαρμογών της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στην Υγεία και στη ζωή μας.

Το παράλληλο πρόγραμμα περιελάμβανε ένα εγχείρημα που έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το 1ο eLife Kids Congress, το πρώτο Συνέδριο για παιδιά, όπου πλήθος μαθητών 10-13 ετών ήταν οι σύνεδροι και εκπαιδεύτηκαν στη θετική διαδικτυακή χρήση και συμπεριφορά.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ και Ε΄ Δημοτικού της Σχολής Καραβάνα έλαβαν την τιμητική πρόσκληση να συμμετέχουν στο Συνέδριο και να παρουσιάσουν τη δική τους πρόταση για θετική χρήση και αξιοποίηση του Διαδικτύου στη σχολική τάξη. Με το project «Οι Πειρατές των Κυκλάδων» χωρίστηκαν σε ομάδες, εργάστηκαν πάνω σε κάθε νησί αξιοποιώντας την εφαρμογή Google Earth και έκαναν online επισκέψεις στα μουσεία του κάθε νησιού. Επίσης, έγραψαν ποιήματα και έφτιαξαν τη δική τους παρουσίαση σε Power Point, η οποία παρουσιάστηκε στο Συνέδριο. Η διεπιστημονική προσέγγιση του project είναι εμφανής, αφού εμπλέκονται η Γλώσσα, η Γεωγραφία, η Ιστορία, η Πληροφορική και η Λογοτεχνία. Ταυτόχρονα, η συνεργατική διδασκαλία και η χρήση των σύγχρονων μέσων συνέβαλαν στην δημιουργία ομαδικού κλίματος και στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και των μαθητριών.

Παράλληλα, καθ’ όλη τη διάρκεια του Συνεδρίου εξερευνήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να ανακατευθυνθεί ο εθισμός στο Διαδίκτυο.

Πολλοί εισηγητές τόνισαν την αξία του Διαδικτύου στην Εκπαίδευση, αλλά και στον Προγραμματισμό. Ο Προγραμματισμός των Υπολογιστικών Μηχανών είναι ένας τομέας που έχει γνωρίσει μεγάλη άνθιση την τελευταία δεκαετία, ενώ αναμένεται να εξελιχθεί σε εκπαιδευτικό κλάδο και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πέραν της Δευτεροβάθμιας.

Η Σχολή Καραβάνα, προβλέποντας μια τέτοια εξέλιξη, πρωτοστατεί εισάγοντας τις αρχές του Προγραμματισμού αλλά και μία μορφή ανοιχτού κώδικα Προγραμμάτων στην Διδασκαλία του Δημοτικού. Στο Συνέδριο Elife, λοιπόν, οι μαθητές των Ε’ και της ΣΤ’ τάξεων δημιούργησαν και παρουσίασαν κατασκευές LEGO, οι οποίες αξιοποιούν ανιχνευτές απόστασης, κίνησης, βάρους και κινητήρες για να εκτελέσουν συγκεκριμένες εντολές.

Τις εντολές αυτές τις έγραψαν οι ίδιοι οι μαθητές, σε μορφή ανοιχτού κώδικα, ενώ είχαν την ευκαιρία να περιγράψουν και να εξηγήσουν κάθε βήμα της εργασίας τους σε πολλούς μαθητές άλλων σχολείων κάνοντας καινούριους φίλους!

Τέλος, ο Υπεύθυνος της Πληροφορικής της Σχολής Καραβάνα, κ. Λαΐνας Αθανάσιος, περιέγραψε αναλυτικά τις εφαρμογές του Προγραμματισμού στις Φυσικές Επιστήμες και στη Ρομποτική, δίνοντας μία εναλλακτική στα προβλήματα εθισμού στο Διαδίκτυο, στοχεύοντας στη δημιουργία νέων με τεχνολογική συνείδηση και στόχους.