Μία ακόμη ομιλία στα πλαίσια της Σχολής Γονέων της Σχολής καραβάνα, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016. Θέμα ήταν «Εφηβεία , μια πρόκληση για τους γονείς» . Προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο κ. Δημήτρης Παπαχατζόπουλος , εκπαιδευτικός – ψυχολόγος κάτοχος Master of Science του Πανεπιστημίου του Stirling με ειδίκευση στην Ψυχολογία και Υγεία, και Διδακτορικού Διπλώματος στην Ψυχολογία, του Πανεπιστημίου της Αθήνας.
Ο κ. Παπαχατζόπουλος ανέφερε πως η εφηβεία είναι μία ανακατάταξη: οι μεταβολές σε σχέση με το σώμα συμπαρασύρουν και μεταβολές σε σχέση με τους άλλους και τον κόσμο στο σύνολό του. Οδηγούν τον έφηβο στη δημιουργία ταυτότητας για να σταθεί, σύντομα, στον κόσμο των ενηλίκων. O νέος/α βρίσκεται απέναντι στις κοινωνικές και προσωπικές απαιτήσεις σχετικά με την επαγγελματική του σταδιοδρομία και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του. Με το τέλος της δοκιμασίας αυτής της περιόδου έχει δομήσει την ταυτότητά του, ξέρει, δηλαδή, ότι: «Είμαι έτσι ως νεαρός άντρας ή είμαι έτσι ως νεαρή γυναίκα και έχω αυτές τις επιδιώξεις στη ζωή μου».
Οι έφηβοι έχουν διλήμματα στο ηθικό πεδίο, αμφισβητούν αρχές και αξίες στην προσπάθεια να επαναπροσδιορίσουν τους γονείς τους για να καταφέρουν αργότερα να τους ‘αποχωριστούν’, να μπουν δηλαδή σε μία νέα ενήλικη σχέση μαζί τους.
Η λέξη ‘βγαίνω’ είναι μία λέξη κλειδί για την εφηβεία: σημαίνει ταυτόχρονα το βασανιστήριο των γονιών το βράδυ (βραδινή έξοδος), το ‘έχω μία ερωτική σχέση’ (βγαίνω με κάποιον/α) αλλά σημαίνει ακόμα και ‘βγαίνω απ’ το κουκούλι μου’, βγαίνω όπως ο βλαστός από το χώμα.
Εφηβεία σημαίνει εν τέλει τη δύναμη της μεταμόρφωσης που συντελείται στην εφηβεία. Μεταμόρφωση επώδυνη μεν, απαραίτητη και γεμάτη χαρά και δύναμη δε. Όταν οι έφηβοι έχουν διδαχθεί να εμπιστεύονται τη ζωή, εμπιστεύονται και τη μεταμόρφωσή τους και καταφέρνουν να ‘γράψουν’ την προσωπική τους ιστορία στο μέλλον, συνδέοντάς την με το παιδικό τους παρελθόν.
Με λόγο απλό και οικείο προς τους γονείς ο κ. Παπαχατζόπουλος κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των γονέων σε όλη την διάρκεια της συνάντησης, η οποία έκλεισε με συζήτηση .