Σχολή Καραβάνα | Στόχοι
1757
page,page-id-1757,page-child,parent-pageid-1754,page-template-default,gllr_strata,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-theme-ver-2.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Το Γυμνάσιο  είναι σίγουρα η συνέχεια του δημοτικού. Αποτελεί  ωστόσο μια ξεχωριστή μεταβατική βαθμίδα με διαφορετική δομή και ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις. Είναι ιδιαίτερα σημαντική

γιατί:

  • μπαίνουν τα θεμέλια σε όλα τα βασικά μαθήματα (αρχαία, μαθηματικά, φυσική, έκθεση – λογοτεχνία) που θα αποτελέσουν και τη βάση για τα μαθήματα του Λυκείου.
  • συμπίπτει χρονικά με την κρίσιμη αναπτυξιακή φάση της εφηβείας και απαιτεί τους κατάλληλους χειρισμούς, από γονείς και εκπαιδευτικούς, στον έλεγχο της συμπεριφοράς των παιδιών αλλά και της σχολικής τους επίδοσης που πρέπει να είναι υψηλή.

 

Στόχοι του Γυμνασίου:

  • η ομαλή προσαρμογή και μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο
  • η επεξεργασία, η κατανόηση και η εμπέδωση της ύλης των βασικών μαθημάτων σε βάθος, ώστε να μην υπάρχουν κενά
  • η άμεση κάλυψη και αντιμετώπιση τυχόν ατομικών ελλείψεων και δυσκολιών για κάθε μαθητή χωριστά, μέσω ενισχυτικής διδασκαλίας, επαναληπτικών φυλλαδίων κλπ., στο σχολείο, χωρίς να χρειάζεται επιπλέον φροντιστηριακή ενίσχυση.
  • η δημιουργική εκτόνωση των παιδιών, μέσα από δραστηριότητες και εκπαιδευτικά προγράμματα που εξασφαλίζει με τη σειρά της την καλή διάθεση και την ψυχική ισορροπία των παιδιών
  • η άριστη σχέση των καθηγητών με τους μαθητές
  • η στενή συνεργασία των καθηγητών με τους γονείς

 

Πρωταρχικός στόχος της Σχολής Καραβάνα είναι να τεθούν στέρεες βάσεις σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Ιδιαίτερη σημασία έχουν στη φάση αυτή τα μαθήματα των επιστημών που παρουσιάζουν συνέχεια και των οποίων η γνώση θεωρείται δεδομένη κατά την είσοδο στο λύκειο. Οι γνώσεις αυτές παρέχονται εντατικά και σε βάθος και δεν αφήνεται κανένα περιθώριο ύπαρξης κενών γνώσης ή έλλειψης πλήρους κατανόησης των εννοιών που διδάσκονται.

 

Παράλληλα, δίνονται ποικίλες δυνατότητες εκτόνωσης της εφηβικής ορμής προς θετικές κατευθύνσεις, με έμφαση στον αθλητισμό, στη δημιουργία θεατρικών ομάδων και μουσικών σχημάτων καθώς και η δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, την βιβλιοθήκη και την ταινιοθήκη του σχολείου. Γενικά ενθαρρύνεται και υποστηρίζεται κάθε θετική πρωτοβουλία που κάνει τον έφηβο να αισθάνεται ελεύθερος και δημιουργικός, ενώ δίνεται έμφαση στην φιλική σχέση με τους διδάσκοντες και την κοινή αποδοχή κανόνων και συμπεριφορών που διασφαλίζουν από τη μια την ελευθερία και από την άλλη την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 

Οι απόφοιτοι του γυμνασίου της σχολής είναι δυναμικοί νέοι με αυτοπεποίθηση και ανήσυχο πνεύμα, έχοντας ταυτόχρονα κατακτήσει τις γνώσεις και κυρίως τη μέθοδο και τη σιγουριά για μια επιτυχημένη πορεία στο λύκειο. Το σχολείο ενθαρρύνει την άμιλλα μεταξύ των μαθητών και φροντίζει να τους «σκληραγωγεί» ψυχολογικά ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την κοινωνία. Δημιουργείται ένα περιβάλλον όπου οι μαθητές συχνά έρχονται σε επαφή με τη σκληρή πραγματικότητα, μια που η ηλικία αυτή προσφέρεται για τη χαλύβδωση του χαρακτήρα και την ενίσχυση του πείσματος και της επιδίωξης της πρωτιάς. Έτσι, η διαδικασία της βαθμολόγησης είναι σκόπιμα αυστηρή, με αποτέλεσμα οι μαθητές να συνηθίσουν στην ιδέα της εντατικής προσπάθειας και της θέσης υψηλών στόχων. Στο γυμνάσιο μαθαίνουμε ότι τίποτα δεν χαρίζεται στον κόσμο των μεγάλων και μπαίνουμε σε μια διαδικασία σκληρής προσπάθειας αλλά και φιλικής στήριξης και επιβράβευσης. Έμφαση δίνεται στην υπεύθυνη συμπεριφορά, την πρωτοτυπία, την πρωτοβουλία και την προσπάθεια.

 

Η Σχολή Καραβάνα αντιμετωπίζει τη γνώση συνολικά και βάζει την κάθε επιστήμη στην υπηρεσία και υποστήριξη της άλλης με  τελικό στόχο τη διάπλαση πολιτισμένων , καλλιεργημένων ανθρώπων.