Σχολή Καραβάνα | Φιλοσοφία
131
page,page-id-131,page-child,parent-pageid-75,page-template-default,gllr_strata,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-theme-ver-2.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Φιλοσοφία

8054366_sΦιλοσοφία Δημοτικού


Ειδικοί στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος του δημοτικού

Το δημοτικό αποτελεί τη βασικότερη βαθμίδα του σχολείου. Αντιμετωπίζει την πρόκληση της σε βάθος κατανόησης μαθημάτων, που θα αποτελέσουν τα θεμέλια για το χτίσιμο κάθε ανώτερης γνώσης στις επόμενες βαθμίδες, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί την κατ’ εξοχήν ηλικία στην οποία χτίζεται και διαμορφώνεται ο χαρακτήρας του κάθε παιδιού.
Το δημοτικό μας έχει ως στόχους:

  • Τη δημιουργία μαθητών που κατανοούν απόλυτα και σε βάθος τις βασικές έννοιες των μαθηματικών και της γλώσσας.
  • Τη βιωματική επαφή των μαθητών με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος αντικειμένων, από το θέατρο, τη ζωγραφική και τη μουσική μέχρι τον αθλητισμό, τους Η/Υ και τις επιστήμες της χημείας και της βιολογίας, ώστε ο καθένας να βρίσκει τον τομέα που του ταιριάζει και στον οποίο διακρίνεται, με αποτέλεσμα να νιώθει ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση.
  • Την προετοιμασία των μαθητών με επιπλέον μαθήματα σύγχρονης παιδαγωγικής μεθοδολογίας, όπως τα μαθήματα νεανικής επιχειρηματικότητας, διαθεματικής προσέγγισης και χρήσης νέων τεχνολογιών, που έχουν ως γενικό στόχο τη δημιουργία ανθρώπων που είναι ικανοί να φέρουν σε πέρας ένα συγκεκριμένο έργο, από το σχεδιασμό του έως και την εκτέλεσή του, παίρνοντας πρωτοβουλίες και καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
  • Την εντατική διδασκαλία των ξένων γλωσσών και των ηλεκτρονικών υπολογιστών, με στόχο την απόκτηση αντίστοιχων πτυχίων με την αποφοίτησή τους.
  • Τη δημιουργία μαθητών που ξέρουν πώς να μαθαίνουν. Ο ρόλος του σχολείου δεν είναι πλέον μόνο να προσφέρει γνώσεις στα παιδιά – γνώσεις μπορεί πλέον να βρει κανείς παντού. Η νέα πρόκληση είναι να μάθει ο μαθητής να συλλέγει τις πληροφορίες που χρειάζεται, να μπορεί να αξιολογεί την αξιοπιστία τους και να μπορεί να τις ταξινομεί λογικά έτσι ώστε να φέρει σε πέρας κάθε έργο που έχει αναλάβει.
  • Την επαφή των μαθητών με κοινωνικά ζητήματα, μέσα από συνεργασίες με κοινωνικούς φορείς (π.χ Δήμο) για προβλήματα, όπως ιδέες για τη διαμόρφωση του Πηνειού, το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, θέματα πολυπολιτισμικότητας, ολυμπιακής παιδείας κ.α.
  • Τη διαμόρφωση κοινωνικών ατόμων, που μαθαίνουν να λύνουν μόνα τους τις διαφορές τους, που κατευθύνονται να δρουν ομαδικά και δημοκρατικά.
  • Την εκπαίδευση των μαθητών της σε προγράμματα «αγωγής υγείας».
  • Τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης.
  • Τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ανεξάρτητων μαθητών. Στόχος του σχολείου μας είναι οι απόφοιτοι του δημοτικού να μάθουν να μελετούν μόνοι τους συστηματικά και μεθοδικά.
  • Όπως και στις μικρότερες βαθμίδες (Παιδ. Σταθμός – Νηπιαγωγείο), στόχος μας είναι να διατηρείται η αγάπη προς τη γνώση. Η ανάθεση εργασιών που υπερβαίνουν τις ικανότητες ή την ηλικία τους , η υφαρπαγή κάθε έννοιας ελεύθερου χρόνου για παιχνίδι με τους γονείς και τους φίλους και η καταπίεση για τη γνώση όλο και περισσότερων αντικειμένων, έχουν συχνά ως αποτέλεσμα την αποστροφή προς το σχολείο και τη μάθηση – κάτι που μπορεί να μην εκδηλώνεται στο δημοτικό, αλλά θα εκδηλωθεί σίγουρα αργότερα όσο το παιδί θα μεγαλώνει.