Σχολή Καραβάνα | Πρόγραμμα
124
page,page-id-124,page-child,parent-pageid-73,page-template-default,gllr_strata,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-theme-ver-2.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

images (2)Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου

Στη Σχολή Καραβάνα θέλουμε να δώσουμε πλούτο και ποικιλία ερεθισμάτων στους μικρούς μας μαθητές. Για κάθε ξεχωριστό αντικείμενο εμπιστευόμαστε ειδικούς παιδαγωγούς, οι οποίοι σε συνεργασία με τις υπεύθυνες νηπιαγωγούς, διδάσκουν μουσικοκινητική αγωγή, γυμναστική, θεατρικό παιχνίδι και εικαστικά. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην ανάπτυξη της μητρικής γλώσσας (προγραφή-προανάγνωση), και στη μαθηματική σκέψη καθώς και στην προετοιμασία για το Δημοτικό. Χρησιμοποιούνται, πλούσιο παιδαγωγικό υλικό, οπτικοακουστικά μέσα και βοηθητικά βιβλία που εκδίδει η Σχολή Καραβάνα και περιλαμβάνουν:

Για τα Προνήπια:

  • Προμαθηματικές έννοιες
  • Γραφισμοί

Για τα Νήπια:

  • Οι πρώτες μου λέξεις
  • Οι πρώτοι μου αριθμοί

Πραγματοποιούνται συχνές επισκέψεις και πολιτιστικές δραστηριότητες στα πλαίσια επιλεγμένων διδακτικών ενοτήτων.

Επιπλέον διδάσκονται:

Μουσική

Το μάθημα της μουσικής αγωγής διδάσκεται με στοιχεία Orff. Το σύστημα Οrff είναι ένας βιωματικός τρόπος μουσικής εκπαίδευσης. Στοιχεία του συστήματος αυτού καθώς και βασικές μουσικές έννοιες διδάσκονται τα τμήματα νηπίων, προνηπίων και παιδικού σταθμού, στα πλαίσια μιας γενικότερης μουσικής καλλιέργειας. Στόχος είναι τα παιδιά να ανακαλύψουν τις μουσικές τους ικανότητες και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη μουσική.

 

Ψυχοκινητική

Το πρόγραμμα της ψυχοκινητικής στον Παιδικό Σταθμό και το νηπιαγωγείο, αποσκοπεί στην απόκτηση του ελέγχου βασικών κινήσεων, μέσα από ρυθμικές δραστηριότητες, που εξασφαλίζουν τάξη και αρμονία στο ανθρώπινο σώμα. Βασικός στόχος είναι η σωστή σωματική ανάπτυξη, η βελτίωση της  ισορροπίας, της ευλυγισίας και της επιδεξιότητας  καθώς και η ανάπτυξη της συλλογικότητας, της αποφασιστικότητας και της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών.

 

Θεατρικό Παιχνίδι

Το θεατρικό παιχνίδι, το οποίο διεξάγεται μέσα σε μια ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, είναι ένα σύγχρονο μέσο παιδαγωγικής και ψυχαγωγίας, που ενεργοποιεί το παιδί, το βοηθάει να εκφράζεται δημιουργικά, απελευθερώνει τη φαντασία του και το κάνει κοινωνικό και χαρούμενο. Η δυνατότητα που έχει το παιδί μέσα από το Θεατρικό Παιχνίδι, να μεταμορφώνεται σε χιλιάδες πρόσωπα, να διαλέγει ρόλους, να πραγματοποιεί επιθυμίες κτλ, το βοηθά να απαλλαγεί από άγχη, φοβίες και ανταγωνισμούς. Αποκτά έτσι εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στους άλλους, χαρακτηριστικά απαραίτητα για κάθε επιτυχημένο άνθρωπο σήμερα.

 

Εικαστικά

Κύριος στόχος του μαθήματος των εικαστικών είναι η επαφή των παιδιών με τις τέχνες από τη νηπιακή ηλικία. Οι μαθητές κάθε τμήματος χωρίζονται σε μικρές ομάδες και ασχολούνται με όλα τα είδη των εικαστικών τεχνών, χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά, κάνοντας κολλάζ, πλαστική, χαρακτική, τύπωμα και ελεύθερες κατασκευές.
Αποκτούν γνώσεις για την ιστορία της τέχνης και γνωρίζουν έργα μεγάλων ζωγράφων. Πολύ συχνά γνωστοί και καταξιωμένοι καλλιτέχνες προσκαλούνται στο εργαστήρι για να γνωριστούν και να δουλέψουν μαζί με τα παιδιά. Επιθυμία της Σχολής Καραβάνα είναι  να αποκτήσουν τα παιδιά από νωρίς οικολογική συνείδηση. Όλα τα άχρηστα υλικά, όπως τα μπουκάλια, τα τενεκεδάκια, τα χαρτιά περιτυλίγματος και άλλα, συνδυάζονται με υλικά από τη φύση, και μεταμορφώνονται με τη βοήθεια της παιδικής φαντασίας, σε χρήσιμα αντικείμενα.

 

Κουκλοθέατρο

Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, οι μαθητές του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου, παρακολουθούν σε εβδομαδιαία βάση κουκλοθέατρο. Τα θέματα είναι σχετικά με τις οργανωμένες δραστηριότητες και αφορούν στο περιβάλλον, στην κυκλοφοριακή αγωγή, σε στοιχεία της παράδοσής μας κλπ.

 

Αγγλικά

Από τα Προνήπια αρχίζει και η εκμάθηση των ξένων γλωσσών. Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας έχει ως βασικό στόχο την ανάπτυξη των επικοινωνιακών ικανοτήτων των παιδιών. Το στοιχείο της επικοινωνίας είναι απαραίτητο για την επιτυχή, μελλοντική εκμάθησή της. Σ’ αυτό το πρώτο στάδιο, έμφαση δίνεται στον προφορικό τομέα, ζητώντας από τα παιδιά περισσότερο ν’ ακούνε, αλλά και να αναπαράγουν τον Αγγλικό λόγο. Προσεγγίζουν την ξένη γλώσσα μέσα από συζητήσεις, τραγούδια, αφηγήσεις ιστοριών και κατάλληλα λεκτικά παιχνίδια. Μαθαίνουν χρήσιμο λεξιλόγιο, ανακαλύπτουν την ελεύθερη έκφραση και αντιλαμβάνονται πόσο διασκεδαστική μπορεί να γίνει η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται στο νηπιαγωγείο της Σχολής Καραβάνα, αποτελεί το εισαγωγικό σκαλοπάτι του προγράμματος, που συνεχίζεται και ολοκληρώνεται στις επόμενες βαθμίδες του σχολείου.